Różne instytucje i placówki w wyniku pandemii COVID-19 zaczęły oferować swoje usługi w formie zdalnej, aby zapobiec ewentualnemu zagrożeniu zdrowia, z jakim mogłoby się wiązać wizyta bezpośrednia. Pomimo, że 1 lipca b.r. stan zagrożenia epidemicznego został odwołany w drodze rozporządzenia Ministra Zdrowia, wiele urzędów pozostało przy zdalnej formie świadczenia usług, ponieważ jest to mniej czasochłonne i wygodniejsze, zarówno dla pracownika, jak i osoby zainteresowanej. Jednym z takich miejsc jest Zakład Ubezpieczeń Społecznych, z którego usług zdalnych skorzystało ponad 325 tys. osób. Rezerwacja e-wizyty jest bardzo prosta i nie wymaga pobierania żadnej aplikacji. Jedynym wymogiem jest dostęp do Internetu oraz urządzenia z kamerką i mikrofonem. Podczas rezerwacji należy podać swoje dane, w tym m.in. numer telefonu oraz e-mail, aby ZUS miał możliwość przesłać przypomnienie o zarezerwowanej wizycie. W każdym momencie można taką wizytę odwołać, jednak należy pamiętać, aby zrobić to z wyprzedzeniem, by ktoś inny mógł skorzystać z porady urzędnika. Podczas e-wizyty można poruszyć sprawy związane z wypłatą zasiłku, emeryturą, rentą, a także potwierdzenie profilu PUE, czyli Platformy Usług Elektronicznych. Co ważniejsze, e-wizyty zostały skonstruowane w taki sposób, aby mogły z nich korzystać także osoby starsze i niepełnosprawne. Dostępne są spotkania w języku migowym, a osoby wymagające szczególnej opieki mają możliwość skorzystania z usługi przy pomocy osoby bliskiej lub opiekuna prawnego.